![Play talk logo_edited.jpg](https://static.wixstatic.com/media/09228a_b3014a322dbc48e0a355ff1b13f2c08c~mv2.jpg/v1/fill/w_151,h_108,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/Play%20talk%20logo_edited.jpg)
Ειδικό Μαθημασιακό
Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν ένα σύνολο μη αναμενόμενων δυσκολιών όπου ένα άτομο συναντά στην ακαδημαική του πορεία, οι οποίες δε συνδέονται με το νοητικό δυναμικό του ατόμου. Αυτό το γεγονός δεν σημαίνει ότι ένα άτομο δε μπορεί να μάθει με κάποια διαφορετική προσέγγιση ή ότι στερείται της ικανότητας να μάθει.
Σύμφωνα με την Τζιβινίκου ( 2015) ένας πρόσφατος ορισμός των μαθησιακών δυσκολιών είναι ο ακόλουθος: «Η κεντρική έννοια των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών (specific learning disabilities, SLD) περιλαμβάνει διαταραχές της μάθησης και της νόησης που είναι εγγενείς στο άτομο. Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες είναι ειδικές με την έννοια ότι καθεμιά από αυτές τις διαταραχές επηρεάζουν σημαντικά μια σχετικά περιορισμένη ποικιλία ακαδημαϊκών αποτελεσμάτων και αποτελεσμάτων απόδοσης. Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να συμβαίνουν σε συνδυασμό με άλλες συνθήκες αναπηρίας, αλλά δεν οφείλονται πρωταρχικά σε άλλες συνθήκες, όπως η νοητική καθυστέρηση, η συμπεριφορική διαταραχή, η έλλειψη ευκαιριών μάθησης, ή βασικά αισθητηριακά ελαττώματα.»
Ο όρος δυσκολίες μάθησης περιλαμβάνει τις δυσκολίες που εντοπίζονται κατά τη μαθησιακή εμπλοκή και γνωστικών διεργασιών οι οποίες μπορούν αποδοθούν σε αιτίες όπως:
![Playing with Letters](https://static.wixstatic.com/media/11062b_c49fde9abc924744993ceef86012d339~mv2.jpg/v1/fill/w_490,h_327,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/11062b_c49fde9abc924744993ceef86012d339~mv2.jpg)
-
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (Δυσλεξία, Δυσαναγνωσία, Δυσγραφία, Δυσαριθμησία,,Δυσφασία)
-
Προβλήματα συντονισμού και αδεξιότητα κ.α
-
Νοητική υστέρηση
-
Αισθητηριακά ελλείμματα
-
Αυτισμός
-
Προβλήματα ψυχικής υγείας
-
Κοινωνικοοικονομικά θέματα
Κύρια χαρακτηριστικά μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
-
Αντίληψη (Οπτική αντίληψη – επεξεργασία , Ακουστική αντίληψη –επεξεργασία)
-
Γλώσσα
-
Μνήμη
-
Προσοχή και συγκέντρωση
-
Μεταγνώση
-
Κίνητρα
-
Κοινωνική εξέλιξη και σχέσεις
-
Συναισθηματική εξέλιξη
![Peeping](https://static.wixstatic.com/media/11062b_7c1c749fd87f413f9398a4ed0ced97a9~mv2.jpg/v1/fill/w_490,h_327,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/11062b_7c1c749fd87f413f9398a4ed0ced97a9~mv2.jpg)
Ένας μαθητής με Μαθησιακές Δυσκολίες μπορεί να εμφανίσει μερικά ή όλα τα χαρακτηριστικά που αναφέρθηκαν νωρίτερα..
Έτσι σε κάθε διδακτική παρέμβαση είναι χρήσιμο να λαμβάνονται υπόψη τα παραπάνω χαρακτηριστικά και ο βαθμός εμφάνισης τους με παροχή εξατομικευμένων προγραμμάτων, ώστε να αυξηθούν και οι πιθανότητες επιτυχίας.