Η μέθοδος Floortime είναι μια παρέμβαση βασισμένη στην έρευνα. Φαίνεται ότι δυναμώνει τη βασική επικοινωνία και την ικανότητα των παιδιών στο να δημιουργούν σχέσεις.
Έχει αποδειχτεί ότι είναι μια πολύ αποτελεσματική μέθοδος σε παιδιά με αναπτυξιακή καθυστέρηση ή που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.
Είναι μια παρέμβαση αρκετά διασκεδαστική και ευχάριστη καθώς επικεντρώνεται στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του κάθε παιδιού.
"Τα παιδιά μαθαίνουν χωρίς να διδάσκονται"
The Learning tree (Το Δέντρο της μάθησης)
Το δέντρο της μάθησης είναι η «ομπρέλα» πάνω στην οποία βασίζεται όλη η προσέγγιση. Βοηθάει τον θεραπευτή να καταλάβει σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ανάπτυξη του κάθε παιδιού και τον καθοδηγεί καθ’ όλη τη διάρκεια της θεραπείας.
Η βάση ή αλλιώς η ρίζα του δέντρου και η αρχή όλων βρίσκεται στη σωστή ρύθμιση. Τόσο αισθητηριακά και συναισθηματικά όσο και ως προς τον κινητικό σχεδιασμό, την οπτική και ακουστική επεξεργασία.
Περιγράφει πως τα παιδιά δυναμώνουν το βασικό αισθητηριακό τους σύστημα και πως μέσα απ’ αυτό αναπτύσσουν την κοινωνικο-συναισθηματική επικοινωνία και την ικανότητα σκέψης, οδηγώντας τα σε ακαδημαϊκά, κοινωνικά και συναισθηματικά αποτελέσματα.
Πως βοηθάει η μέθοδος Floortime τα παιδιά
· Στη Συμπεριφορά
Ενδυναμώνει τις ικανότητες επεξεργασίας και αυτορρύθμισης. Τα παιδιά είναι λιγότερο υπερδιεγερμένα και περισσότερο εστιασμένα και γι’ αυτό το λόγο καταφέρνουν να βελτιώνουν τις σχέσεις τους με τους άλλους.
· Στην Επικοινωνία (αμφίδρομη και σύνθετη)
Παρασέρνει τα παιδιά μέσα σ’ έναν ενθουσιώδη και συναισθηματικό κόσμο, όπου μαθαίνουν να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν με νόημα.
· Στη Σκέψη
Είναι βασισμένο στο πως μαθαίνουμε να σκεφτόμαστε και χτίζει πάνω στις πρωταρχικές δεξιότητες σκέψης ενός παιδιού. Έτσι, μαθαίνουν να σκέφτονται μόνα τους.
· Στις Σχέσεις
Η βάση του είναι το συναίσθημα. Τα συναισθήματα δημιουργούν την ανάγκη για αλληλεπίδραση, επειδή δημιουργούν την επιθυμία να είμαστε κοντά. Τα παιδιά μπορούν να σχετιστούν και να εμπλακούν σε δράσεις με άλλους και ν’ αρχίσουν ν’ αναγνωρίζουν τις διαφορές μεταξύ των ανθρώπων.
Βασικές αρχές της μεθόδου
Πηγαίνω στον κόσμο του παιδιού και εξερευνώ τις ιδέες του και τα συναισθηματικά του ενδιαφέροντα
Προκαλώ το παιδί να κάνει επαφή μαζί μου, να γίνει δημιουργικό
Επεκτείνω τη δράση και την αλληλεπίδραση
Comments